Hoe stuur ik artikelen terug?
Bij elke verzending sturen wij je naast het ontvangstbewijs, ook alle benodigde documenten toe die nodig zijn voor een retourzending. Om een artikel te retourneren, kun je het retourdocument en retourlabel gebruiken.
In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling in verschillende pakketten wordt geleverd. Let op dat je bij retourzendingen de artikelen in de verschillende originele pakketten retour stuurt, anders kan de verwerking en terugbetaling van je retouren iets langer duren. Natuurlijk zijn er geen extra kosten voor het indienen van meerdere retourpakketten.
En zo gemakkelijk gaat het:
1. Plaats het artikel in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) in het pakket.
2. Doe het retourdocument erbij.
3. Maak het pakket goed dicht en plak het retourlabel op het afgesloten pakket.
4. Vervolgens geef je het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt.
Mocht je het retourdocument en retourlabel niet gekregen of verloren hebben, kan je deze documenten heel eenvoudig via je account opnieuw downloaden en eventueel afdrukken:
1. Meld je met je e-mailadres en wachtwoord aan.
2. Klik op het account icoontje.
3. Ga naar ‘Jouw bestellingen’.
4. Kies in het overzicht de bestelling die je graag wilt terugzenden, en klik op 'Artikel retourneren'.
5. Er wordt een venster geopend. Selecteer de desbetreffende artikelen die je wilt retourneren.
6. Klik op 'Retour creëren' om je retour aan te melden en een retour barcode te downloaden. Je kunt dit eventueel printen en op het pakket plakken.
7. Zodra je het te retourneren pakket naar het dichstbijzijnde PostNL-punt brengt, kun je de barcode op je telefoon laten zien. Indien je de barcode hebt geprint, kun je natuurlijk de geprinte versie laten zien. De barcode wordt gescand en dan geef je je pakket af aan de medewerker. De medewerker regelt de rest!
Het factuurbedrag wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, vergoed via de betaalmethode die je hebt gebruikt voor het plaatsen van je bestelling. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat de goederen zijn teruggestuurd, of totdat je hebt aangetoond dat de producten zijn opgestuurd. Let erop, dat je ons de artikelen in dezelfde toestand retourneert waarin je ze ook van ons hebt ontvangen. Wij kunnen een waardevermindering in rekening brengen wanneer de producten zijn beschadigd.
Je hoeft ons niet zelf nog te informeren over dat je een item retour gaat sturen of hebt gestuurd. Dit wordt automatisch in ons systeem aangepast, zodra de retour barcodes zijn gescand.
Indien je nog vragen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.