Diesel: stoer, rauw en helemaal compleet
Diesel is een innovatief internationaal lifestylemerk- en bedrijf, en produceert een grote collectie jeans, kleding en accessoires. Het bedrijf werd opgericht in 1978 en maakt sindsdien een explosieve groei door. Het focust zich op zowel mannen als vrouwen tussen de 18 en 25 jaar en heeft daarnaast een kinder- en sportlijn. Renzo Rosso richtte het bedrijf op samen met Adriano Goldschmied om het in 1985 helemaal over te nemen. Niet zonder succes: sinds de jaren 90 doen ze het wereldwijd erg goed. De eerste winkel werd in 1996 in New York geopend en in 2005 behaalde het bedrijf een miljardenomzet. De grootste tak zijn de jeans die vooral in Italië worden geproduceerd. Ook het hoofdkantoor beVind geweldiget zich nog steeds in Italië. Vandaag de dag heeft het merk bovendien meer dan 200 eigen winkels.
Collecties voor iedereen
Diesel heeft verschillende collecties, zoals Black Gold en Diesel Kid. Diesel is niet enkel een denimmerk, het is een levensstijl geworden met verschillende licenties en samenwerkingen. Zo ontwikkelde het merk onder andere horloges en sieraden in samenwerking met Fossil, zonnebrillen met Marcolin, geuren met L’Oréal en hoofdtelefoons. Daarnaast werkten ze samen met onder andere Bugaboo, Moroso en Zucchi en werkten ze zelfs mee aan een videogame. Diesel wil de wereld om zich heen decoderen, uit elkaar nemen en ontgrendelen wat ze dachten te kennen. Het merk kijkt anders naar de wereld en verenigt zich met gelijkgestemden. Het is een uiterst gemotiveerd, enthousiast bedrijf en dat zie je terug in de producten.
Passie, individualiteit en zelfexpressie
Diesel heeft zich weten te vestigen als luxe merk met een onveranderde filosofie: het staat voor passie, individualiteit en zelfexpressie. De ontwerpers varen op verandering en produceren elk seizoen minstens 3000 nieuwe producten. Ieder product komt voort uit een proces van enorme creatieve vrijheid waardoor er continu geïnnoveerd wordt. De kleding wordt vooral gedragen door jonge mensen die zichzelf willen uiten. Het begon ooit met jeans, maar tegenwoordig kun je je hele outfit samenstellen met Diesel. Het is een sportief, kleurrijk merk waardoor je altijd zult opvallen. De producten hebben een rauwe, stoere touch en een hoge kwaliteit. Met Diesel geef je je outfit net even een extra duwtje in de goede richting.